Egyre több esküvői helyszínnél találkozhatunk azzal a kitétellel:
„Külső hangtechnika nem használható, csak a saját hangrendszerünket engedélyezzük.”
Ez elsőre ártalmatlannak tűnik, de egy profi esküvői DJ szemével nézve kulcsfontosságú tényező, ami akár az egész buli sikerét is befolyásolhatja. Nézzük meg részletesen, mit jelent ez a gyakorlatban, mire érdemes odafigyelni, és mit tehetsz, hogy mégis szuper legyen a lagzi!
⸻
Miért írják elő a saját hangrendszer használatát a helyszínek?
A legtöbb esetben praktikus vagy üzleti ok áll a háttérben:
•Zajvédelmi szabályozás miatt korlátozzák a hangerőt
•Karbantartási költségeket csökkentik azzal, hogy más nem használhatja a rendszert
•Védik a saját technikájukat a túlterheléstől, vagy csak az általuk ismert eszközöket engedik csatlakoztatni
•Van, hogy a helyszín hangosítással foglalkozó partnercége szeretne minden munkát magának
Ez érthető, viszont a párok számára problémát okozhat, ha a választott DJ nem tudja használni a saját, jól beállított eszközeit.
⸻
Milyen problémák adódhatnak a helyi hangrendszerből?
1.Minőségbeli eltérések
Egy profi DJ saját rendszerét tökéletesen ismeri, be van járatva. A helyszíni hangrendszer minősége viszont változó – lehet, hogy nem elég erős, torzít, vagy egyenlőtlenül szól a teremben.
2.Kompatibilitási gondok
Nem minden rendszer fogad el bármilyen keverőpultot vagy mikrofont. Lehet, hogy nincs elég bemenet, vagy a csatlakozások nem kompatibilisek.
3.Korlátozott vezérlés
Ha a hangfalakat csak a helyszín munkatársai kezelhetik, a DJ nem tudja valós időben szabályozni a hangerőt, EQ-t vagy effekteket, így a buli dinamikája csorbulhat.
4.Műszaki hibák esetén nincs B terv
Ha a helyszín technikája hibásodik meg, a DJ nem biztos, hogy bevetheti a saját felszerelését, ami kellemetlen csöndet eredményezhet.
⸻
Mit tehetsz, ha a helyszín csak a saját hangtechnikáját engedi?
1. Kérdezz rá már az első helyszínbejáráson!
Ne az utolsó pillanatban derüljön ki! Tedd fel a kérdést:
„A DJ használhatja a saját hangtechnikáját, vagy csak a helyszín rendszerét engedélyezik?”
2. Kérj technikai specifikációt
Tudd meg:
•milyen típusú hangfalakat használnak
•van-e keverőpult
•hány bemenet van (XLR, jack)
•ki felel a rendszer működtetéséért
3. Kösd össze a DJ-t és a helyszínt
Engedd meg, hogy a DJ egyeztessen a technikáért felelős személlyel. Egy rövid telefonbeszélgetés rengeteg problémát megelőzhet.
4. Ha lehet, próbáljatok ki mindent a helyszínen!
A legjobb, ha a DJ elmehet a helyszínre előre, és tesztelni tudja a rendszert, még az esküvő előtt.
⸻
Előnyök is lehetnek a házi rendszerben
•Nem kell külön hangtechnikát szállítani
•Kevesebb kábel, esztétikusabb látvány
•Ha jól karbantartott rendszer, kiváló is lehet
•Kisebb térben elegendő lehet a helyszín felszerelése
⸻
Zárógondolat: ne a technika húzza le a bulit!
Az esküvő egy nagy nap – a hangulat szempontjából pedig a technikai háttér kulcsszereplő. Egy DJ csak akkor tudja kihozni a maximumot, ha olyan rendszerrel dolgozik, amit ismer, irányítani tud és megbízható.
Ha a helyszín csak saját hangfalakat enged, ne ess kétségbe, de készülj fel okosan!
Egyeztess időben, kérdezz rá minden részletre, és vond be a DJ-det is a technikai megbeszélésbe.
A cél nem csak a jó hangzás – hanem az, hogy a násznép még három pálinka után is azt mondja: „Ez volt életünk bulija!”
Az együttműködésünk sikerességéhez elengedhetetlen és kulcsfontosságú az, hogy megtaláljuk a közös „hangot”, így én mindenképpen javasolnék egy személy találkozót a részletek egyeztetéséhez. Ha inkább írásban szeretnéd ezt, akkor írd meg rendezvényed részleteit. Egyéb kérésed, észrevételed vagy egyszerűen tedd fel kérdésed!
SZENVEDÉLYÜNK A MINŐSÉGI ZENESZOLGÁLTATÁS
Tósoki János egyéni vállalkozó // 2113 Erdőkertes // Adószám: 67289181-1-33 // Nyilvántartásiszám: 50003376 // Statisztikai számjel: 67289181 9002 231 13 // Adóazonosító jel: 8414482996
2024 © EsküvőSpecialista Esküvő DJ – Minden jog fenntartva!
Adatvédelmi tájékoztató | Süti szabályzat